Existují tisíce nejrůznějších rad, jak se zbavit akné, co opravdu funguje a co stav zhoršuje nebo čemu se vyhnout… Pravdou ovšem je, že žádný způsob léčby není zázračný a co zabírá u jednoho člověka, vůbec nemusí fungovat u dalšího. Akné totiž bývá způsobeno celou řadou faktorů – od hormonů přes nerovnováhu střevní flóry či nevyváženou stravu až po nedostatečné hygienické návyky. Ať už je důvod vašeho akné jakýkoliv, nebojte se využít možností přírodní léčby. Tady je pět doplňků stravy, které podle odborníků v boji proti akné dokážou opravdu pomoct.

Probiotika

Častou příčinou vzniku akné je nezdravá střevní flóra, resp. množství toxinů a nevyloučených zbytků potravy, které se zdržují ve střevech a do krve produkují škodlivé látky. Probiotika dodávají střevům bakterie s příznivými účinky a udržují zdravou rovnováhu mikroflóry, čímž pomáhají snižovat riziko zánětu, které se projevuje jako akné.

Drmkek obecný

Drmkek obecný, latinsky vitex agnus casus, lidově mnišský pepř, je léčivá rostlina, která se používá tisíce let při léčbě poruch ženského reprodukčního systému. Patří mezi „ženské bylinky“ – je schopen regulovat hladinu ženských hormonů. Výsledky drmku jsou pomalé – než se začnou projevovat, může to trvat celé měsíce. Drmek je ale velmi účinný zejména v boji proti hormonálnímu akné, a to u žen i mužů.

Vitamin A

vitamin A působí efektivně proti akné – čistí póry a zbavuje pokožku přebytečné mastnoty, napomáhá také růstu nového ozdravného epitelu. Chrání tělo před volnými radikály a pomáhá pleti zbavit se odumřelých buněk.Doporučená denní dávka vitaminu A je 0.7 mg, maximální je 2,8 mg pro dospělého. Najdete ho v potravinách, které obsahují beta-karoten, jako je mrkev, sladké brambory, meloun, rajčata, brokolice, cuketa, zelí, meruňky, papája nebo mango.

Omega-3 mastné kyseliny

Tyto „zdravé tuky“ mají blahodárné účinky na řadu životních procesů v organismu a jsou také velmi prospěšné při léčbě akné. Zabraňují nadměrné tvorbě mazu, která způsobuje jeho výskyt. Omega3-mastné kyseliny najdeme v tučných rybách, jakou je losos, sardiny, makrela, pstruh), ale také ve slašských ořeších, sezamovém oleji, sojovém mléce, avokádu či v olivách.

Pět přírodních doplňků, které vám pomůžou na aknéPět přírodních doplňků, které vám pomůžou na akné

Zinek

Zinek podporuje hormonální rovnováhu, působí jako silný antioxidant, omezuje růst mazových žláz a brzdí zánětlivé reakce pleti. Zároveň regeneruje tkáň a pomáhá léčit ranky. Díky němu je pleť hladká a čistá a je chráněna před infekcí. Denní dávka je ideálně 8 mg, maximálně 20 mg. Zdroje zinku: ústřice, krevety, hrášek, oves, žito, arašídy, pšenice, mandle, ořechy, vaječný žloutek, tuřín..

Pět přírodních doplňků, které vám pomůžou na akné
3.3 (65%) 4 votes